جاذبه های دیدنی ژنو

شهر ژنو به مساحت 16 کیلومترمربع در انتهای غربی دریاچه (لاک لمن) و تقریباً در مرز فرانسه قرار دارد. ژنو به دلیل قرار گرفتن در دفتر مرکزی برای تعدادی از شرکتها و انجمن های چند ملیتی ، دارای جو جهانی و بین المللی در تور اروپا است. صلیب سرخ در ژنو در سال 1865 تاسیس شد و از سال 1920 تا 1946 ، این شهر مقر سازمان ملل بود. این کشور تقریباً به طور کامل توسط فرانسه احاطه شده و به بقیه سوئیس فقط با دریاچه و یک نوار باریک در امتداد ساحل شمال غربی متصل شده است.

در ژنو زمستان ها عموما سرد و عموما ابری است.این شهر در زمستان به ندرت آفتابی می شود،زیرا هوا معمولا مه آلود است.در زمستان ممکن است یخبندان،چند روز طول بکشد.از ماه مارس(اواسط اسفند)درجه حرارت بالا می رود و تقریبا در اواخر می(اوایل خرداد)هوا تابستانی می شود.

ما در این مقاله جاذبه های گردشگری که می توانید در تور ژنو از آن دیدن کنید فراهم کرده ایم.

دریاچه ژنو

این دریاچه از سمت فرانسه لاک لمان و از سمت سوئیس به نام دریاچه ژنو شناخته می شه. از هر دو طرف این دریاچه مناظر دوست داشتنی و زیبایی داره. در پشت آن کوه های پوشیده از برف و در جلوی آن تاکستان های زیبایی قرار گرفتن و تاکستان معروف لاوکس که در سایت جهانی یونسکو ثبت شده هم در همین منطقه قرار داره. هنگامی که با قایق داخل دریاچه می رین مناظر فوق العاده زیبایی اطراف شما وجود دارن که واسه عکس گرفتن فوق العاده اند. این دریاچه از زیباترین جاذبه های طبیعی و توریستی سوئیسه. دریاچه ی ژنو یکی از زیباترین جذابیت های تفریحی و طبیعت این شهر است و محبوبیت خاصی بین اهالی شهر و گردشگران تور مسافرتی دارد. این دریاچه با طبیعت اروپایی گونه ی خود محوطه ای زیبا را در اختیار گردشگران تور طبیعت گردی قرار می دهد. می توانید از منظره ی زیبای دریاچه لذت ببرید یا اینکه در نواحی اطراف پیاده روی فوق العاده را تجربه کنید. بسته به اینکه با چه هدفی از محوطه ی اطراف دریاچه بازدید می کنید انواع و اقسام امکانات و تفریحات شاد و سرگرم کننده در اختیار شما قرار داده شده است. می توانید غذایی فوق العاده را در رستوران های بی نظیری که در اطراف دریاچه موجود هستند صرف کنید در هتل های لوکس و مجلل اطراف دریاچه اقامتی دلپذیر را تجربه کنید به اسب سواری بپردازید یا اگر به همراه خانواده راهی این منطقه شده اید از پارک آبی دریاچه بازدید نمائید. می توانید در توریک روزه ی خود به دریاچه ژنو اوقاتی لذت بخش را سپری کنید یکی از محبوب ترین فعالیت هایی که اهلی ژنو و حتی گردشگران تورمسافرتی خارجی را به این منطقه می کشاند. زمین گلف وسیع و بی نظیری است که در محوطه وجود دارد. بسته به بودجه ی شما انواع امکانات رفاهی و تفریحی در اختیارتان قرار داده شده است.

Lake Geneva

مرکز قدیمی شهر

شهر قدیمی و باستانی ژنو ،منطقه ای پر پیچ و خم،با کوچه ها و خیابان های سنگ فرش است که با کافه ها،بوتیک ها و مناطق تاریخی،احاطه شده است.کنار قلعه دی فوئر که قدیمی ترین میدان عمومی ژنو است،بازاری قدیمی قرار دارد.هتل دو ویل بنایی است از قرن پانزدهم در این منطقه که محل استقرار دولت ژنو است.اجلاس های سیاسی مهمی،مثل اولین گردهمایی کنوانسیون ژنو در سال 1864 و تاسیس اتحاد ملت ها در سال 1920 در اینجا صورت گرفته است،گردشگاه ترییل که سابقا یک پایگاه توپخانه بوده،امروزه چشم اندازهای زیبایی از شهر در سمت جنوب شهر قدیمی ،عرضه می کند.

Geneva Old Town Center

ساختمان مقر اروپایی سازمان

سفر به ژنو،بدون دیدن شعبه مرکزی اروپایی سازمان ملل متحد ،کامل نمی شود.این مجموعه پراکنده را تنها از طریق تورهای راهنما می توان دید.آن ها با دقت،فعالیت های داخلی این سازمان بین المللی مهم را توضیح می دهند.تالار مجلس،با 2000 صندلی و دفتر کار شورا که در آن نقشی از مبارزه انسان برای صلح با طلا بر روی دیوار ترسیم شده ،از قسمت های مهم این مجتمع هستند.

Geneva European Headquarters Building

کلیسای نوتردام

یه کلیسای کاتولیک زیبا که دقیقا در مرکز شهر ژنو قرار گرفته و دسترسی بهش خیلی راحته. این کلیسا خیلی شلوغ نمی شه و یه فضای آرامش بخش داره. معماریش دیدنیه و فضاهای داخلیش فوق العاده ست. کلیسای نوتردام از جاذبه های گردشگری شهر ژنو به حساب میاد.

Notre Dame Church in Geneva

موزه بین المللی صلیب سرخ

یکی از مشهورترین موزه های ژنو،موزه صلیب سرخ است که آثار تاریخی این سازمان بشر دوستانه از زمان آغاز به کارش تا به اموز در آن نگهداری می شود.یکی از خصوصیات این موزه ،آثار چند رسانه ایست که انسان را عمیقا تحت تاثیر قرار می دهد و دسترسی مستقیم به آخرین خبرها و فیلم های مهم روز را ممکن می کند.

Geneva International Museum of the Red Cross

صندلی شکسته سازمان ملل

این صندلی که در مقابل ساختمان سازمان ملل در شهر ژنو قرار گرفته است به عنوان نمادی برای مخالفت با بمب و مین های جنگی ساخته شده و ظاهر صندلی به صورتی است که یکی از پایه های آن شکسته.

The broken chair of the UN Geneva

مراکز خرید شهر ژنو

شهر ژنو ،مرکز اصلی چند کارخانه ساعت سازی و تعدادزیادی جواهر سازی است.فروشگاه های شهر،عمدتا در طول خیابان های اصلی که از جوره کارناوین به سمت پایین امتداد دارند، واقع اند.

Geneva Shopping Centers

بهترین زمان برای رفتن به ژنو در تور سوئیس اواسط خرداد است.

تور مسافرتی های مرتبط

تور استانبول
تور استانبول

تور استانبول 5 روزه

دروازه اروپا و آسیااستانبول دانلود پکیج زمان برگزاری  تور : مرداد ماه 1401 شروع قیمت از : 12.105.000 تومان – هر نفر پرواز : هواپیمایی

تور دوبی
تور تفلیس

تور گرجستان

کشور دریای سیاهباتومی تور ترکیبی گرجستان دانلود پکیج زمان برگزاری  تور : 28 مرداد تا 14 شهریور شروع قیمت از :7.700.000 تومان – هر نفر

تور دبی
تور امارات

تور دبی

سرزمین آسمان خراش هادبی دانلود پکیج زمان برگزاری  تور : آذر ماه 1400 شروع قیمت از : 7.900.000 تومان – هر نفر پرواز : هواپیمایی ماهان خدمات

تور پاریس
تور اروپا

تور سوئیس + فرانسه

سوئیس +ایتالیا+فرانسه+آلملن زوریخ+میلان+پاقیس+بارسلون پشنهاد شگفت انگیز دانلود پکیج کد تور : 22125 زمان برگزاری  تور : 18شهریور 1401 شروع قیمت از : 570 یورو +

تور لوزان
تور اروپا

تور سوئیس – لوگانو

سوئیس با طعم ایتالیاییلوگانو تجربه ای شگفت انگیز دانلود پکیج کد تور :22114 زمان برگزاری  تور : 20 مرداد 1401 شروع قیمت از :1190 یورو

عرشیان نامه - دانستنی های مرتبط

مهمترین توصیه های بهداشتی که باید در سفر رعایت کنیم
آشنایی با 8 موزه برتر زوریخ درسوییس
جاذبه هایی که در سفر به گرجستان نباید از دست داد
معرفی بهترین غذاهای گرجستان