جاذبه هایی که در سفر به گرجستان نباید از دست داد

تورهای گرجستان یکی از محبوب ترین تورها گردشگری در کشور ما است. ارزان تر بودن تورهای گرجستان نسبت به تورهای دیگر و همین طور وجود جاذبه های چشم گیر و متعدد در شهرهای این کشور ، گرجستان را به یک کشور محبوب و پر طرفدار تبدیل کرده است .
در این مقاله می خواهیم به جاذبه هایی اشاره خواهیم کرد که در سفر به گرجستان نباید آنها را از دست داد. دو شهر بزرگ و توریستی این کشور، تفلیس و باتومی، دو مقصد بزرگ و حیرت انگیز این کشور است که جاذبه های بسیاری در دل خود جای داده اند.

تلکابین تفلیس چشم اندازی از این شهر را به شما هدیه خواهد داد

– با سوار شدن به تلکابین در تور تفلیس می توانید نمایی از شهر را نظاره گر باشید که بسیار زیبا و برای عکاسی مناسب است. پس بدون سوار شدن به تلکابین و دیدن جاذبه های شهری از فراز شهر تفلیس را ترک نکنید . از فراز تفلیس می توانید قلعه باستانی ناریکالا، پل مشهور صلح و باغ گیاه شناسی را که 300 سال قدمت دارد را ببینید.

تور گرجستان

کلیسای تثلیث را بر فراز تپه ای سبز ببینید

– کلیسای تثلیث مقدس (Tsminda Sameba) یکی از برترین کلیساها در تمام تفلیس است و به عنوان نمادی از “گرجستان جدید” شناخته می شود. گنبدهای زیبای آن تقریبا  از هر نقطه شهر قابل مشاهده است. ساختار خیره کننده کلیسا شامل یک صومعه، مدرسه الهیات، هتل و نه کلیسا (از جمله پنج کلیسای زیرزمینی) است. کلیسای تثلیث یکی از برجسته ترین جاذبه های تفلیس به شمار می آید.فضای داخلی این کلیسا بسیار چشمگیر است و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. توصیه می کنیم حتما از این کلیسا در تور گرجستان بازدید کنید.

زیباترین قلعه ها بر فراز تپه های تفلیس

–  در برنامه های تورهای تفلیس همیشه  بازدید از قلعه Narikala را در خود دارد که یکی از زیباترین قلعه های کهن که به دوران تسلط ایرانی است. این قلعه یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر تفلیس است که بر فراز تپه ای قرار دارد. از فراز این قلعه می توانید چشم انداز بی نظیری از شهر تفلیس را تماشا کنید. این قلعه از دو بخش تشکیل شده است که ترکیبی از مساجد مسلمانان و معماری مسیحی را در خود ترکیب کرده است.

کلیسای قرون وسطایی بهترین چشم انداز را دارد

– کلیسای جامع Metekhi، کلیسای جامعی است که ورودی اصلی شهر تفلیس به شمار می رود. در یکی از مناطق تاریخی تفلیس قرار گرفته است و بالای یک صخره خودنمایی می کند. مجسمه  مرد اسب سوار که بسیار مورد توجه توریست ها قرار دارد در کنار این کلیسا قرار دارد. این کلیسا در قرون وسطی ساخته شده و شامل چهار ستون بلند است که مشخصه این کلیسا است. این کلیسا هم مانند اکثر جاذبه های تاریخی بر فراز بلندی قرار گرفته و یکی از بهترین چشم انداز شهر را در اختیار شما می گذارد.این کلیسا که در طول تاریخ چند بار تخریب و بازسازی شده است در تور گرجستان منتظر شما است تا داستان های خود را روایت کند. 

باتومی و امواج خروشان رودخانه هایش

– در شهر باتومی تقریبا تمامی جاذبه ها را در یک روز می توانید ببینید . اغلب جاذبه های گردشگری باتومی در یک منطقه و در ساحل دریای سیاه قرار گرفته اند که البته تنها جاذبه های این شهر نیستند. در باتومی می توانید با قایق رانی (رفتینگ) در آبهای خروشان یک روز پر هیجان را داشته باشید. قایق رانی بر روی آبهای رودخانه های اطراف باتومی که حدود 20 دقیقه با مرکز باتومی فاصله دارند. تور گرجستان را بدون داشتن یک روز هیجان انگیز در رودخانه های باتومی ترک نکنید .

تور گرجستان

غواصی در آبهای دریای سیاه

– تجربه غواصی در آبهای دریای سیاه در باتومی نیز می تواند یکی از جالب ترین تجربه های در تورهای گرجستان باشد.این تجربه برای شما بسیار ارزان تر از هر سایت غواصی اروپا تمام می شود.

گرجستان کشور زیبایی ها و مردمانی خوش برخورد است که به گرمی از شما استقبال خواهند کرد. از سایت های گردشگری گرجستان در میان مردمی خونگرم بازدید کنید تا یکی از شیرین ترین سفرهای عمرتان را تجربه کرده باشید.

 کارتلیس دِدا | Kartlis Deda

بر روی تپه ای با نام سولالاکی در تفلیس پایتخت کشور گرجستان مجسمه ی بسیار بزرگ یک زن به چشم می خورد که نام آن ددا می باشد.مردم کشور گرجستان به آن مادر گرجستان نیز می گویند.

این مجسمه در سال 1958 میلادی توسط مجسمه ساز گرجستانی به نام الگوجا آماشوکلی به مناسبت 1500 سالگی شهر تفلیس بنا گردیده است. البته شبیه این مجسمه در شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان ساخته شده است که معروف به مجسمه مادر ارمنستان است. این مجسمه بر فراز تپه های سولولاکی (Sololaki Hill) قرار گرفته و تقریباً از تمام نقاط شهر قابل رویت است.

Kartlis Deda

تور مسافرتی های مرتبط

تور استانبول
تور استانبول

تور استانبول 5 روزه

دروازه اروپا و آسیااستانبول دانلود پکیج زمان برگزاری  تور : مرداد ماه 1401 شروع قیمت از : 12.105.000 تومان – هر نفر پرواز : هواپیمایی

تور دوبی
تور تفلیس

تور گرجستان

کشور دریای سیاهباتومی تور ترکیبی گرجستان دانلود پکیج زمان برگزاری  تور : 28 مرداد تا 14 شهریور شروع قیمت از :7.700.000 تومان – هر نفر

تور دبی
تور امارات

تور دبی

سرزمین آسمان خراش هادبی دانلود پکیج زمان برگزاری  تور : آذر ماه 1400 شروع قیمت از : 7.900.000 تومان – هر نفر پرواز : هواپیمایی ماهان خدمات

تور پاریس
تور اروپا

تور سوئیس + فرانسه

سوئیس +ایتالیا+فرانسه+آلملن زوریخ+میلان+پاقیس+بارسلون پشنهاد شگفت انگیز دانلود پکیج کد تور : 22125 زمان برگزاری  تور : 18شهریور 1401 شروع قیمت از : 570 یورو +

تور لوزان
تور اروپا

تور سوئیس – لوگانو

سوئیس با طعم ایتالیاییلوگانو تجربه ای شگفت انگیز دانلود پکیج کد تور :22114 زمان برگزاری  تور : 20 مرداد 1401 شروع قیمت از :1190 یورو

عرشیان نامه - دانستنی های مرتبط

مهمترین توصیه های بهداشتی که باید در سفر رعایت کنیم
آشنایی با 8 موزه برتر زوریخ درسوییس
جاذبه هایی که در سفر به گرجستان نباید از دست داد
معرفی بهترین غذاهای گرجستان
بستن منو