جاذبه هایی که در تور گرجستان نباید از دست داد

کشور گرجستان در اروپای شرقی واقع شده و از معدود کشور های اوراسیایی می باشد .در سفر به گرجستان ممکن است با مناظر و مراکز تاریخی بسیاری مواجه شوید که هر کدام از آن ها دارای قدمت تاریخی میباشند و تفلیس پایتخت آن است . تور گرجستان از نظر تاریخی و زیبایی یکی از پرطرفدارترین تور ها می باشد . ما در این مقاله به ذکر چند مکان که نباید در سفر به گرجستان از دست بدهید میپردازیم .

1- تفلیس

از قرن 5 میلادی تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان بوده است و معماری آن گواه تاریخ طولانی این شهر می باشد . شما می توانید با قدم زدن در کوچه و خیابان های این شهر بافت شهری رنگارنگ و ادغام معماری سنتی و مدرن را در کنار هم مشاهده کنید . در شروع مسیر بازدید خود از تفلیس حتما مقصد خود را قلعه ناریکالا که قلعه ای ساخته شده به دست ایرانیان در زمان ساسانیان است قرار دهید تا یک دید پانورما عالی از شهر داشته باشید .

2 – متسختا (Mtskheta)

متسختا تا قبل از انتقال پایتخت به تفلیس از قرن یکم تا ششم میلادی پایتخت گرجستان بوده است . متسختا امروزه با داشتن آثار باستانی ارزشمند با معماری های منحصر به فرد همچون یک موزه بزرگ می باشد . یکی از دلایلی که گردشگران به شهر متسختا می روند دیدن صومعه جواری می باشد . قدمت صومعه جواری مربوط به قرن ششم میلادی است که جزء مهم ترین آثار معماری گرجستان می باشد . همچنین موقعیت این صومعه بربلندی و شرف بودن آن به کل شهر متسختا از ویژگی های منحصر به فرد آن می باشد .

3 – شهر غاری واردزیا (Uplistsikhe)

یک غار عجیب و دیدنی در نزدیکی آسپیندرزا در جنوب گرجستان که 13 طبقه و 6000 اتاق داشت. این شهر غاری توسط پادشاه تامار در قرن 12 که به عنوان اولین پادشاه زن گرجستان شناخته می شود ساخته شد. بر اساس فرضیه ها دسترسی به این شهر غاری تنها از طریق یک تونل پنهانی بود که ورودی آن در نزدیکی مرزهای رودخانه متکواری(کورا) بود. اگرچه این شهر مردم را از حمله های مغول در امان نگاه داشت اما فقط یک قرن دوام آورد و در سال 1283 زلزله ای بیش از دو سوم شهرغاری با شکوه واردزیا را ویران کرد .
اگر به این شهر تاریخی سفر میکنید فراموشی نکنید تا آدامس به همراه ببرید و آن را به درخت آرزو ها بچسبانید ، درختی که مردم آرزو میکنند و آدامس خود را به آن میچسبانند .

4 – اوپلیستسیخه (Uplistsikhe)

واقع در 100 کیلومتری شهر تفلیس و معنای واقعی کلمه آن ، قلعه پروردگار است و در حال حاضر بزرگ ترین شهر سنگی دنیا به حساب می آید. این شهر روی یک صخرهٔ بلند و درساحل غربی رودخانهٔ متکواری ساخته شده‌است. اوپلیستسیخه دارای بناها و ساختارهای مختلفی هست که این ساختارها را از اوایل عصر آهن تا اواخر قرون وسطا را در خود جای داده است در راس شهر سنگی اوپلیستسخه بنای سنگی وجود دارد که سبک معماری خاص آن مربوط به قرن‌های نهم و دهم میلادی است. در حفاری‌هایی که باستان شناسان انجام داده اند، اشیایی دست ساز متعددی که مربوط به دوره‌های مختلف نظیر جواهرات، مجسمه ها و سرامیک هایی بوده پیدا شده است هم اکنون این دست سازها در موزهٔ ملی تفلیس نگهداری می‌شوند .

5 – ستون کاتسکی (Katskhi pillar)

گرجستان نه تنها مکان های دیدنی در زمین و یا در کوه دارد بلکه در هوا هم دارد . به عنوان مثال ستون کاتسکی که در 40 متری از ارتفاع زمین قرار دارد و ستون زندگی شناخته میشود. در قرن چهارم یک گروه مذهبی برای عبادت خداوند کلیسایی در بالای ستون بنا کردند که هنوز نحوه چگونگی ساخت آن مورد سوال است .
هر گوشه ای از گرجستان نقش و نگاری از تاریخ غنی به چشم میخورد ، تفلیس، مسنختا، شهرغاری واردزیا، اوپلیستسیخه، ستون کاتسکی نمونه هایی از آن ها می باشد.

سخن پایانی

در مجوع سفر به گرسجستان برای کسانی که علاقه مند به تاریخ میباشند میتواند بسیار ایده ال باشد.

تور مسافرتی های مرتبط

تور استانبول
تور استانبول

تور استانبول 5 روزه

دروازه اروپا و آسیااستانبول دانلود پکیج زمان برگزاری  تور : مرداد ماه 1401 شروع قیمت از : 12.105.000 تومان – هر نفر پرواز : هواپیمایی

تور دوبی
تور تفلیس

تور گرجستان

کشور دریای سیاهباتومی تور ترکیبی گرجستان دانلود پکیج زمان برگزاری  تور : 28 مرداد تا 14 شهریور شروع قیمت از :7.700.000 تومان – هر نفر

تور دبی
تور امارات

تور دبی

سرزمین آسمان خراش هادبی دانلود پکیج زمان برگزاری  تور : آذر ماه 1400 شروع قیمت از : 7.900.000 تومان – هر نفر پرواز : هواپیمایی ماهان خدمات

تور پاریس
تور اروپا

تور سوئیس + فرانسه

سوئیس +ایتالیا+فرانسه+آلملن زوریخ+میلان+پاقیس+بارسلون پشنهاد شگفت انگیز دانلود پکیج کد تور : 22125 زمان برگزاری  تور : 18شهریور 1401 شروع قیمت از : 570 یورو +

تور لوزان
تور اروپا

تور سوئیس – لوگانو

سوئیس با طعم ایتالیاییلوگانو تجربه ای شگفت انگیز دانلود پکیج کد تور :22114 زمان برگزاری  تور : 20 مرداد 1401 شروع قیمت از :1190 یورو

عرشیان نامه - دانستنی های مرتبط

مهمترین توصیه های بهداشتی که باید در سفر رعایت کنیم
آشنایی با 8 موزه برتر زوریخ درسوییس
جاذبه هایی که در سفر به گرجستان نباید از دست داد
معرفی بهترین غذاهای گرجستان
بستن منو