قبل از سفر به بلژیک ، این نکات کاربردی را بخوانید

بلژیک یک مقصد بسیار زیبا در بین مقاصد تورهای اروپا است. مقصدی که در عین کوچک بودن پر از المان هایی است که هر گردشگری را به سمت خود جذب میکند . بلژیک پر از جاذبه است. از شهرهای کوچک گرفته تا بروکسل تماشایی، میتواند گردشگران را با جاذبه های خود هیجان زده کند .
بلژیک با کشورهای فرانسه، آلمان، هلند و لوکزانبورگ همسایه است و با دریای شمالی انگلیس نیز، هم مرز است . این کشور جزو کشورهای معتدل و پربارش است . بلژیک کشوری پر تراکم است و بزرگ ترین شهر و مرکز این کشور، شهر بروکسل است. گردشگران در اغلب تورهای بلژیک حتما از این شهر بازدید خواهند کرد. در بلژیک زبان های فرانسوی و هلندی به رسمیت شناخته شده است . در بروکسل هم که مرکز این کشور است، عمدتا به زبان هلندی صحبت می شود. بلژیک کشوری است که قبل از سفر به آن باید چند نکته کاربردی را بدانید.با ما همراه باشید تا در مورد این نکات بیشتر بدانیم.

1- شهرهای بلژیک مملو از دوچرخه است

در شهرهای بلژیک مانند شهر های دیگر اروپای شمالی و مرکزی، افراد زیادی را خواهید دید که با دوچرخه تردد می کنند. در شهرهای بلژیک به خاطر اینکه خطوط مسیر دوچرخه سواری بسیار شبیه به پیاده روها هستند، باید مراقب باشید که برای تردد از خطوط مربوط به خود استفاده کنید.

2- کارتهای شهری برای گردشگران، در شهرهای کوچک بلژیک هم وجود دارند

برای سفر به بلژیک و به خصوص در تور بروکسل می توانید کارت های شهری همان را تهیه کنید تا از تخفیفات ویژه بازدید از موزه ها و اماکن توریستی و همین طور استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برخوردار شوید. این کارتها را حتی در شهرهای کوچک بلژیک نیز می توانید تهیه کنید که با این کار در هزینه های سفر به بلژیک صرفه جویی خوبی خواهید کرد.نکته قابل توجه این است که باید برنامه سفر بسیار دقیقی برای خود تهیه کنید تا در تور بلژیک بین خریدن یا نخریدن این نوع کارتها مردد نمانید. شما باید بدانید در هر شهر به دیدن کدام یک از جاذبه ها خواهید رفت تا بتوانید برای به صرفه بودن یا نبودن خرید این کارتها تصمیم بگیرید.

3- برخی از روزهای هفته در بلژیک تعطیل هستند

تعطیلات روزهای بلژیک تنها به آخر هفته ها محدود نمی شود. قبل از انتخاب تور بلژیک مطمئن شوید که روزهای اقامت شما در بلژیک جزو روزهای تعطیل نیست. در این زمان اغلب موزه ها تعطیل می باشد و ممکن است این تعطیلات برنامه سفر شما را ناقص کند.

4- مردم بلژیک به سه زبان عمده اروپایی صحبت می کنند.

زبان هلندی در شمال ، زبان فرانسوی در جنوب و دو منطقه در شرق به زبان آلمانی صحبت می کنند. البته در بروکسل به هر دو زبان هلندی و فرانسوی صحبت می شود اما در این شهر زبان هلندی زبان اغلب مردم شهر است . در تور بلژیک نگران ارتباط برقرار کردن با مردم نباشید، زیرا اغلب مردم می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند.

5- در ایستگاه های قطار بلژیک کمدهایی برای نگهداری چمدان مسافران وجود دارد.

در سفر به بلژیک و حتی گشت و گذار در شهرهای کوچک این کشور می توانید با پرداخت 5 یورو ، یکی از کمدهایی که در ایستگاه های قطار وجود دارد را، اجاره کنید و چمدان هایتان را در آنجا بگذارید.

6- در تور بلژیک پرداخت ها برای خرید بلیت قطار با کارت اعتباری صورت می گیرد

اگر می خواهید برای خرید بلیت قطار اقدام کنید، باید بدانید اغلب خرید ها به وسیله کارت اعتباری صورت می گیرد و اگر کارت اعتباری ندارید باید صفوف خرید بلیط به صورت نقد را تحمل کنید که البته در اغلب ایستگاه ها طولانی نیستند.

7- رستوران های بلژیک را متفاوت خواهید یافت

ساعات کار و خدمات رستوران های بلژیک متفاوت هستند. به جز روزهای دوشنبه و چهارشنبه که برخی از رستوران ها بسته اند، اغلب رستوران ها فقط برای شام باز هستند و ناهار سرو نمی کنند! قبل از سفر به بلژیک و بازدید از شهرهای آن بهتر است در مورد رستوران های شهرهایی که قصد سفر به آنها را دارید، تحقیق کنید.

تور بلژیک فرصت کشف کشوری است که با کشورهای اروپایی دیگر متفاوت است. شما می توانید در میان تورهای اروپایی کشورهای پیشرفته تر و پر جاذبه تر را انتخاب کنید. اما بلژیک قصه ای دیگر برای تعریف کردن دارد که پر از زیبایی و شگفتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تورهای بلژیک می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

تور مسافرتی های مرتبط

تور استانبول
تور استانبول

تور استانبول 5 روزه

دروازه اروپا و آسیااستانبول دانلود پکیج زمان برگزاری  تور : مرداد ماه 1401 شروع قیمت از : 12.105.000 تومان – هر نفر پرواز : هواپیمایی

تور دوبی
تور تفلیس

تور گرجستان

کشور دریای سیاهباتومی تور ترکیبی گرجستان دانلود پکیج زمان برگزاری  تور : 28 مرداد تا 14 شهریور شروع قیمت از :7.700.000 تومان – هر نفر

تور دبی
تور امارات

تور دبی

سرزمین آسمان خراش هادبی دانلود پکیج زمان برگزاری  تور : آذر ماه 1400 شروع قیمت از : 7.900.000 تومان – هر نفر پرواز : هواپیمایی ماهان خدمات

تور پاریس
تور اروپا

تور سوئیس + فرانسه

سوئیس +ایتالیا+فرانسه+آلملن زوریخ+میلان+پاقیس+بارسلون پشنهاد شگفت انگیز دانلود پکیج کد تور : 22125 زمان برگزاری  تور : 18شهریور 1401 شروع قیمت از : 570 یورو +

تور لوزان
تور اروپا

تور سوئیس – لوگانو

سوئیس با طعم ایتالیاییلوگانو تجربه ای شگفت انگیز دانلود پکیج کد تور :22114 زمان برگزاری  تور : 20 مرداد 1401 شروع قیمت از :1190 یورو

عرشیان نامه - دانستنی های مرتبط

مهمترین توصیه های بهداشتی که باید در سفر رعایت کنیم
آشنایی با 8 موزه برتر زوریخ درسوییس
جاذبه هایی که در سفر به گرجستان نباید از دست داد
معرفی بهترین غذاهای گرجستان
بستن منو