سوئیس سفری است که قبل از پیری باید امتحانش کنید

اگرچه سوئیس محصور به خشکی است و هیچ ساحل دریایی ندارد اما این کشور به کشور دریاچه ها مشهور است. سوئیس به لطف داشتن کوه های آلپ و دریاچه های بیشمار از جاذبه های گردشگری طبیعی بسیاری سود می‌برد. همین جاذبه های طبیعی باعث شده اند سالانه توریست های بسیار زیادی به این کشور سفر کنند و هر سال تورهای سوئیس پررونق تر از گذشته برگزار می شود.

از سوی دیگر دولت سوئیس نیز در زمینه گردشگری سرمایه گذاری های خوبی کرده است. سوئیسی ها اعتقاد دارند که قدرت گردشگری به عنوان یکی از قطب های اقتصادی این کشور فعال باشد.

سوئیس بهشتی از مجموعه جاذبه های طبیعی و شهری است. جنگل های کوه های آلپ, دریاچه های شگفت انگیز و مراتع وسیع و بی نظیر و معماری کم‌نظیر بناها، همگی در خدمت صنعت گردشگری این کشور است. اگر می خواهید بهشت را قبل از دوران پیری ببینید، به سوئیس سفر کنید.

سوئیس کشوری است که در حین کوچک بودن بسیار زیباست. این کشور اروپایی به یکی از مقاصد اصلی گردشگران در میان مقاصد گردشگری اروپا تبدیل شده است. در اینجا قصد داریم به چند شهر پر جاذبه سوییس و جاذبه های طبیعی و زیبای آنها اشاره کنیم.

زوریخ قلب گردشگری سوئیس


اولین شهر پر جاذبه سوئیس زوریخ نام دارد این شهر اگرچه پایتخت سوئیس نیست اما قطب اقتصادی سوئیس است و به عنوان بهترین شهر دنیا از نظر کیفی شناخته شده است. زوریخ به عنوان گران قیمت ترین شهر جهان نیز همیشه جزو چهار شهر اول جهان قرار داشته است.

اما این بدان معنی نیست که جهانگردان رغبت خود را برای دیدن این شهر زیبا از دست بدهند. بلکه تخفیفات ویژه و امکانات ویژه ای برای گردشگرانی که به این شهر می‌آیند در نظر گرفته شده است.
از جمله جاذبه های شهر زوریخ، آبشار راین نام دارد که با قطار از فرودگاه زوریخ ۴۵ دقیقه طول میکشد تا به این آبشار برسید.

زوریخ به داشتن تفریحات شبانه مشهور است. مردم این شهر واقعا شاد هستند و همین امر هم باعث شده است گردش در این شهر و بودن در فضای زوریخ برای گردشگران جزو اولویت ها باشد.

آب و هوای معتدل و چهار فصل در این شهر یکی دیگر از دلایل جذب گردشگر است. خلوت بودن این شهر در بهار، این فصل را برای گردش بسیار ایده آل می سازد. در زوریخ نگران حمل و نقل خود نباشید، از هر کجای این شهر که بازدید می کنید، جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری را خواهید دید.

می توانید با کرایه کردن دوچرخه های رایگان همه جاذبه ها را، از ساحل زیبای دریاچه زوریخ تا فضاهای داخلی شهر که بسیار دیدنی هستند ، کشف کنید. زوریخ شهر زنده داشتن شب است. شب هنگام این شهر زیبا، بسیار پر نور و تماشایی است و کافه ها و رستوران ها خدمات خوبی را ارائه می دهند.

از جاذبه های شهر زوریخ

می‌توان به موزه ملی سوئیس، خانه اپرای زوریخ ،کلیسای زنان، تالار شهر زوریخ ،موزه عروسک زوریخ، رصدخانه اورانیا و آثار دیگر که می‌توانید در تورهای زوریخ از آن ها بازدید بکنید، اشاره کرد.

در این شهر همچنین می توانید چاقوی ارتش سوئیس ساعت سوئیسی و شکلات و پنیر سوئیس را به عنوان سوغات خریداری کنید. برای کودکان خود نیز می توانید اسباب بازی های سوئیسی را از این شهر زیبا تهیه کنید تا سال‌ها به یادگار نگه دارند.

لمس زیبایی قدمت تاریخی در شهر لوگانو

قسمت قدیمی شهر لوگانو که کلیسای جامع لوگانو نیز در این قسمت قرار دارد یکی از زیباترین مناطق این شهر است.
کلیسای جامع لوگانو به سبک معماری رومانسک ساخته شده است که متعلق به قرن ۱۳ و ۱۴ میلادی می باشد. نقاشی های دیواری و سبک معماری خاص این منطقه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب میکند. از دیگر جاذبه‌های لوگانو می‌توان به دریاچه لوگانو ، پارک ها و گردشگاه های بینهایت زیبای این شهر اشاره کرد.کلیسای سانتا ماریا یک صومعه قدیمی است که نقاشی های فوق العاده زیبایی بر روی دیوار آن قرار دارد. توصیه می کنیم این کلیسا را در تور لوگانو حتما ببینید.
کوه های اطراف لوگانو نیز یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است. از جمله کوه های زیبا لوگانو ، کوه سن سالواتوره است که یکی از زیباترین مناظر کوه های آلپ را به نمایش می گذارد. در ارتفاعات این کوه ، مناظر نسبتاً خوبی به شهر لوگانو دارد . شما می توانید از بالای این کوه مناظر سبز و بیکران کوه های آلپ و همچنین دریاچه این شهر را ببینید و تصاویر فوق العاده ای را ثبت کنید.

زیبایی های لوزان را در تور سوئیس ببینید

وقتی صحبت از زیبایی‌های لوزان به میان می آید اولین چیزی که به ذهن گردشگران خطور می کند جاذبه های تاریخی این شهر است. از جمله این بناهای زیبا کلیسای جامع نوتردام است که ساخت آن به قرن سیزدهم مربوط می‌شود. یکی از جاذبه های زیبای لوزان ،کلیساهای فوق العاده زیبا و بزرگ که برای گردشگران بسیار جذاب است

از جمله جاذبه های گردشگری لوزان می توان به میدان پلو، اسکله دو مارشه و همینطور موزه‌های متعدد این شهر اشاره کرد. لوزان پر از زیبایی ها و شگفتی ها است و شما را با این زیبایی‌ها مبهوت خود خواهد کرد. کلیساها،موزه ها و بناهای تاریخی لوزان را دربر گرفته‌اند. پیشنهاد می‌کنیم در تور سوئیس حتما به شهر لوزان نیز سر بزنید و از جاذبه های این شهر لذت ببرید.

 

نمایی از کشور سوئیس.

عرشیان نامه - دانستنی های مرتبط

مهمترین توصیه های بهداشتی که باید در سفر رعایت کنیم
آشنایی با 8 موزه برتر زوریخ درسوییس
جاذبه هایی که در سفر به گرجستان نباید از دست داد
معرفی بهترین غذاهای گرجستان
بستن منو